Gmina Wojciechów
Zamawiający
|
Ogłoszenie nr 500067573-N-2018
z dnia 28-03-2018 r.
Gmina Wojciechów: Zmiana sposobu użytkowania części budynku
Szkoły Podstawowej w Wojciechowie na Punkt Przedszkolny II-Oddziałowy
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu Zmiana sposobu użytkowania części budynku Zespołu Szkół w Wojciechowie na Punkt Przedszkolny II-Oddziałowy współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 13 Infrastruktura społeczna, Działanie 13.5 Infrastruktura przedszkolna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, projekt nr RPLU.13.05.00-06-0030/15
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 528740-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Wojciechów, Krajowy numer identyfikacyjny 43102018000000,
ul. Wojciechów
5,
24204
Wojciechów, woj.
lubelskie, państwo
Polska, tel.
081 5177241 w. 30, e-mail
awos@wojciechow.pl; info@wojciechow.pl, faks
081 5177665.
Adres strony internetowej (url): http://wojciechow.pl Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ugwojciechow.bip.lubelskie.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zmiana sposobu użytkowania części budynku Szkoły
Podstawowej w Wojciechowie na Punkt Przedszkolny II-Oddziałowy
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
INR.271.04.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane
związane ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń (szatnia i
natryski) w budynku Szkoły Podstawowej w Wojciechowie na Punkt
Przedszkolny II-oddziałowy w ramach projektu pn.: „Zmiana sposobu
użytkowania części budynku Zespołu Szkół w Wojciechowie na Punkt
Przedszkolny II-Oddziałowy”. Przedmiotowa część budynku szkolnego (o
powierzchni użytkowej 100,50 m2 w tym korytarz 30,70 m2) usytuowana jest
w części parteru budynku od strony południowo-zachodniej. W zakres
inwestycji wchodzi dostosowanie układu funkcjonalnego do potrzeb punktu
przedszkolnego poprzez zmianę przeznaczenia poszczególnych pomieszczeń
według projektu budowlanego i technologicznego. Zakres prac obejmuje
między innymi: roboty rozbiórkowe, nadproża, zamurowanie otworów,
wykonanie ścianek działowych, posadzek, zabezpieczenie ścian płytami,
wykonanie instalacji: wod-kan, elektrycznych, wentylacji, wymianę
stolarki okiennej i drzwiowej, ułożenie glazury, terakoty, paneli
podłogowych, malowanie pomieszczeń i wyposażenie pomieszczeń, opaska na
zewnątrz przy południowej stronie budynku. Po zakończeniu prac w
pomieszczeniach będzie funkcjonował Punkt Przedszkolny (II-oddziałowy) o
łącznej powierzchni użytkowej 103,40 m2 z następującymi
pomieszczeniami: sala zabaw nr 4 - max 9 dzieci bez leżakowania i
konsumpcji, sala zabaw nr 5 - max 10 dzieci bez leżakowania i
konsumpcji, dla przedszkolaków oprócz sal zabaw przewidziano szatnię,
łazienkę, pomieszczenie porządkowe. Zakres przedmiotu zamówienia
obejmuje również: próby pomontażowe, regulację instalacji, rozruch
wykonanych instalacji, przeszkolenie użytkowników co do zasad
prawidłowej eksploatacji wykonanych instalacji, odbiory i inne elementy
ujęte w Załączniku Nr 7 i Załączniku Nr 3 do SIWZ. Szczegółowy zakres i
rodzaj robót (Opis przedmiotu zamówienia) zawarty jest w dokumentacji
technicznej Załączniku Nr 7 do SIWZ i w projekcie umowy stanowiącym
Załącznik Nr 3 do SIWZ. W związku z tym, że rozliczenie zamówienia
będzie miało charakter ryczałtowy, przedmiary robót załączone do SIWZ
mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego
sprawdzenia, przeanalizowania i skalkulowania ilości robót do wykonania
według dokumentacji projektowej. Ewentualne braki w przedmiarze robót
koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie
zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektów z
zachowaniem wymagań specyfikacji technicznych w cenie umownej. Wykonawca
zobowiązany jest do dokonania wyceny na podstawie wiedzy technicznej,
dokumentacji projektowej i SST, własnej oceny z uwzględnieniem
wszystkich niezbędnych prac budowlanych do wykonania przedmiotowej
inwestycji. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa
obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących
następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: prace fizyczne
obejmujące roboty ogólnobudowlane i instalacyjne objęte zakresem
zamówienia, określonym w pkt. III.1 SIWZ. (Obowiązek ten nie dotyczy
sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez
osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw.
samozatrudnienia, jako podwykonawcy). 2. Zamawiający nie dopuszcza
możliwości składania ofert częściowych. 3. Kody Wspólnego Słownika
Zamówień (CPV): 45214100-1 Roboty budowlane w zakresie budowy
przedszkolnych obiektów budowlanych 45410000-4 Tynkowanie 45420000-7
Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 Pokrywanie podłóg i ścian 45442000-7 Nakładanie powierzchni
kryjących 45443000-4 Roboty elewacyjne 45330000-9 Roboty instalacyjne
wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45332000-3 Roboty instalacyjne wodne i
kanalizacyjne 45331000-6 Instalowanie urządzeń grzewczych,
wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45331100-7 Instalowanie centralnego
ogrzewania 45331210-1 Instalowanie wentylacji 45321000-3 Izolacja
cieplna 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 4. Rozwiązania
równoważne Przedmiot zamówienia należy zrealizować zgodnie z
dokumentacją techniczną, obowiązującymi przepisami, normami, zasadami
wiedzy technicznej i sztuką budowlaną, przepisami bezpieczeństwa i
higieny pracy (BHP), poleceniami Inspektora Nadzoru/Zamawiającego oraz
wymogami niniejszej SIWZ. Wszystkie użyte materiały i urządzenia do
realizacji przedmiotu zamówienia muszą posiadać odpowiednie atesty,
certyfikaty i dopuszczenia do stosowania w budownictwie w obiektach
przedszkolnych zgodnie z dokumentacją techniczną, obowiązującymi
przepisami i normami. W przypadku użycia w SIWZ lub pozostałych
elementach SIWZ odniesień do norm, europejskich ocen technicznych,
aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o
których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp zamawiający
dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując
dokumentację techniczną powinien założyć, że każdemu odniesieniu o
którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp użytemu w
dokumentacji technicznej towarzyszy wyraz „lub równoważne”. Zamawiający
informuje, że jeżeli użyte zostały w SIWZ, dokumentacji technicznej, SST
czy w przedmiarach robót znaki towarowe, patenty lub pochodzenie,
źródło lub szczególne procesy, które charakteryzują produkty lub usługi
dostarczane przez konkretnego wykonawcę, należy traktować je jako
przykładowe określające jedynie minimalne oczekiwane parametry i cechy
jakościowo-użytkowe jak zaprojektowane oraz wymagany standard, które
można zastąpić materiałami, produktami, urządzeniami, wyrobami
równoważnymi z zachowaniem warunków zawartych w dokumentacji
technicznej. Zamawiający dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami
równoważnymi, o ile zapewnią one zgodność realizacji przedmiotu
zamówienia z dokumentacją techniczną i SIWZ. Przez równoważność należy
rozumieć zastosowanie porównywalnych materiałów, wyrobów, produktów i
urządzeń o parametrach i cechach jakościowo-użytkowych z uwzględnieniem
ich przeznaczenia, niepowodujących pogorszenia właściwości użytkowania i
trwałości urządzenia, obiektu. Zastosowanie materiałów lub urządzeń
równoważnych w żaden sposób nie może wpłynąć negatywnie na prawidłowe
funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji technicznej
(projektowej). Użyte w w/w dokumentacji znaki towarowe materiałów i
urządzeń należy traktować jako rozwiązania techniczne określające
standard użytych materiałów i urządzeń. Nazwy i symbole handlowe w
dokumentacji zostały podane w celu jak najdokładniejszego określenia
elementów i materiałów, które mogą być użyte do realizacji przedmiotu
zamówienia. Mogą one być zastąpione rozwiązaniami technicznymi,
materiałami i urządzeniami o równoważnych lub lepszych parametrach
technicznych, technologicznych i standardzie jakościowym na warunkach
określonych w dokumentacji technicznej. Powyższe wyjaśnienia precyzujące
wymogi zamawiającego w odniesieniu do dopuszczanego przez niego zakresu
równoważności dotyczą wszystkich dokumentów przetargowych. Zamawiający
dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje
się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest
obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają
wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp).
Użycie w SIWZ lub jej elementach oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16
ustawy Pzp oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne
oznakowania potwierdzające, że dane dostawy, usługi lub roboty budowlane
spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn
od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez zamawiającego
oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dostawy, usługi lub
roboty budowlane spełniają równoważne wymagania, zamawiający w terminie
przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w
szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca
udowodni, że dostawy, usługi lub roboty budowlane, które mają zostać
przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub
określone wymagania wskazane przez zamawiającego. Użycie w SIWZ lub jej
elementach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę
oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę
jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami
lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach
oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający
akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki
oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje również inne odpowiednie
środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w
przypadku gdy dany wykonawca nie ma dostępu do certyfikatów lub
sprawozdań z badań i nie ma możliwości ich uzyskania w odpowiednim
terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu
wykonawcy oraz pod warunkiem, że dany wykonawca udowodni, że wykonywane
przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymogi lub
kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny
ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu
zamówienia zamieszczono zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na
konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia danego sprzętu o
konkretnych parametrach zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o
ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie
spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną
(projektową). 5. Podwykonawstwo 5.1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku
osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia w
zakresie przedmiotu zamówienia. 5.2. Zamawiający dopuszcza korzystanie z
podwykonawców. Wykonawca: 5.2.1. jest zobowiązany wskazać w formularzu
ofertowym (Załącznik Nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie
zamierza powierzyć podwykonawcom i podać o ile jest to wiadome, firmy
(oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców (art. 36b ust. 1 Pzp).
5.2.2. w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby
przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podać – o ile są już znane -
nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób
do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca będzie
zawiadamiał podczas realizacji zamówienia zamawiającego o wszelkich
zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał
informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie
zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. (art. 36b
ust. 1a). Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach
określonych w przepisach art. 143 b ustawy Prawo zamówień publicznych.
5.2.3. jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy
podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach
określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia
warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać
Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca
samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na
którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o
udzielenie zamówienia (art. 36b ust.2 Pzp); Kary umowne za nieprawidłowe
zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności, jak
też inne wymogi dotyczące umów o podwykonawstwo zawarto we wzorze
projektu umowy stanowiącym integralną część SIWZ (Zał. Nr 3 do SIWZ). 6.
Gwarancja Wymagany od Wykonawcy okres gwarancji wynosi: 60 miesięcy od
daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany
udzielić gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane
urządzenia, materiały na w/w okres 60 miesięcy. Warunki gwarancji
zgodnie z projektem umowy. 7. Zamawiający informuje, że zamówienie
realizowane jest w ramach projektu pn.: „Zmiana sposobu użytkowania
części budynku Zespołu Szkół w Wojciechowie na Punkt Przedszkolny
II-Oddziałowy” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu
Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 13 Infrastruktura
społeczna, Działanie 13.5 Infrastruktura przedszkolna Regionalnego
Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, konkurs
nr RPLU.13.05.00-06-0030/15. Z uwagi na przekształcenie organizacyjne
Zespołu Szkół na Szkołę Podstawową w Wojciechowie wynikające z
przeprowadzonej w 2017 roku reformy edukacji, Zamawiający informuje, że
wszystkie dokumenty stanowiące załączniki do SIWZ zawierające zapis
Zespół Szkół w Wojciechowie obecnie odnoszą się do Szkoły Podstawowej w
Wojciechowie. 8. Zamawiający wymaga, aby podczas wykonywania robót
budowlanych i montażowych uwzględnić wymagania osób niepełnosprawnych
(montaż wyposażenia, urządzeń zapewniających dostępność dla osób
niepełnosprawnych w szczególności poruszających się na wózkach
inwalidzkich), art. 29 ust. 5 ustawy Pzp. 9. Zamawiający stosownie do
art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia przez
wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących
następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: prace fizyczne
obejmujące roboty ogólnobudowlane i instalacyjne objęte zakresem
zamówienia, określonym w pkt. III.1 SIWZ, jeżeli wykonywanie tych
czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1
ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r. poz.108
z późn. zm.). (Obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą
wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące
działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako
podwykonawcy). 9.1. Obowiązek ten dotyczy Wykonawcy a także
podwykonawców – wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o
podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do
zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane
wyżej w pkt. III.1 SIWZ czynności. 9.2. Wykonawca, w dniu zawarcia
umowy, przedstawi zamawiającemu oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o
zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności,
których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać
w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego
oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem
czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze
wskazaniem liczby tych osób, oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia
oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 9.3. W trakcie
realizacji zamówienia zamawiający uprawniony będzie do wykonywania
czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez
wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o
pracę osób wykonujących wskazane w pkt. III.1 SIWZ czynności. 9.4. W
trakcie realizacji zamówienia na wezwanie zamawiającego w wyznaczonym
terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu, w celu potwierdzenia
spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez
wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. III.1 SIWZ
czynności w trakcie realizacji zamówienia, dowody tj. oświadczenie
wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę
osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego.
Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie
podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia,
wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na
podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, oraz podpis
osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub
podwykonawcy. 9.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do
przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający
może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję
Pracy. Zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o prace
oraz kontrolowania tego obowiązku zawarto w projekcie umowy stanowiącym
załącznik nr 3 do SIWZ. 10. Zamawiający nie przewiduje udzielenia
zamówień, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 i 7 ustawy Prawo
zamówień publicznych. 11. Zamawiający nie zawiera umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 45214100-1
Dodatkowe kody CPV:
45410000-4,
45420000-7,
45430000-0,
45442000-7,
45443000-4,
45330000-9,
45332000-3,
45331000-6,
45331100-7,
45331210-1,
45321000-3,
45310000-3
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE
NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O
CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie
na podstawie art.
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru
trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z
przepisami.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych
|